Atslodzei pēc smagas dienas – relaksējoša masāža

pexels-photo-275768Mēs katru dienu esam nebeidzamā skrējienā. Darbs, skola, mājas solis, bērni, mājdzīvnieki, pienākumi un atbildība. Tiklīdz viens uzdevums paveikts, ikdiena piespēlē nākošo. Mēs esam saspringti un allaž koncentrējušies līdz vienā mirklī varam salūzt kā trausls, satrunējis koka zars. Kā sevi pasargāt no izdegšanas, kas ir nopietna mūsdienu problēma, kā sevi kaut nedaudz piezemēt un ļaut atvilkt elpu? Palīdzēt var relaksējoša masāža!

Masāža (grieķu: μάσσω — ‘glaudīt’, ‘mīcīt’) ir dažādu roku kustību kopums, ar ko iedarbojas uz cilvēka ķermeni, lai panāktu ķermeņa vēlamo stāvokli (veicinātu asinsriti, vielmaiņu, notievētu u.c.), ķermeņa berzēšana ar ārstniecisku ietekmi.

Tāda ir oficiālā definīcija vārdam “masāža”.

pexels-photo-356053Jums nav vajadzības vērsties pie speciālista vai doties uz SPA, lai baudītu masāžu un atpūstos. Pietiks, ja saorganizēsiet to mājās, piemēram, kopā ar savu mīļoto cilvēku. Kas gan var būt labāks relaksācijai pēc smagas dienas kā sava gulta, smaržīgas, paša izvēlētas masāžas eļļas un sava cilvēka roku pieskāriens.

Lai masāža būtu efektīva, lai tā spētu relaksēt, nav jābūt profesionālim. Bieži vien cilvēks ir pārāk noslēgts un sasprindzis, lai uzticētos svešiniekam. Tad labākā izvēle ir masāžas baudīšanas mājās.

pexels-photo-275812Ja tomēr nebaida svešu roku pieskārieni un citāda vide, tad droši var doties uz SPA centru vai speciālu masāžas salonu. Šeit, īstenā relaksējošā gaisotnē, iespējams baudīt dažādas masāžas – šokolādes, medus, klasiskā… Piemēram, medus masāžu bieži izvēlas sievietes, kas vēlas uzlabot savas ādas elastību un atbrīvoties no sievietes lielākā naidnieka – celulīta. Medus masāža ir ļoti efektīva šim mērķim.

Ļoti eksotiska un šobrīd populāra ir šokolādes masāža. Ja šokolāde šķiet lielākais gardums un patīk tās maigais aromāts – tā būs īstā izvēle relaksācijai.

Pastāv arī pašmasāža. Kas tas ir? Pašmasāžu vislabāk veikt dušā (vēlams paralēli kontrastdušai) ar speciālām masāžas birstītēm vai sūkļiem. Ķermeni masē apļveida kustībām virzienā no perifērijām uz sirds pusi. Ar trim līdz piecām pašmasāžas minūtēm katru dienu profilaksei pietiek. Jūras sāls vanna, ēteriskās eļļas un speciāli kosmētiskie līdzekļi efektu var palielināt.