Veselība kā prioritāte – ko tas īsti nozīmē?

back-fitness-girl-374633

Par to, cik liela dāvana un laime ir būt veselam, ikdienā parasti nedomājam. Vairāk to protam novērtēt tad, kad sastopamies ar kādām slimībām, problēmām, piedzīvojam tuvu cilvēku zaudējumu. Kā arī tad, ja veselības problēmu dēļ esam ierobežoti savās darba un personīgās dzīves iespējās. Tomēr par veselību būtu jādomā ik dienu, liekot rūpes par savu veselību dzīvesveida un paradumu pamatā. Tikai tādā veidā varam ilgtermiņā nodrošināt labu veselību un imunitāti. Ko tas īsti nozīmē – ikdienā rūpēties par savu veselību?

Rūpēties par sabalansētu uzturu

Viens no galvenajiem labas veselības stūrakmeņiem ir sabalansēta un sezonāla pārtika, kurā nav pārmērīgi daudz cukura, miltu izstrādājumu un pusfabrikātu. Jau no mazotnes ģimenē bērniem jāveido laba uztura pamati, lai viņi tos vēlāk pārņemtu arī savā pieauguša cilvēka dzīvē un viņiem tas šķistu pašsaprotami. Veselīgi ēst nebūt nenozīmē tērēt daudz naudas. Jāizvēlas sezonāli un vietēji dārzeņi un augļi, maltītes jāgatavo mājās, lai zinātu, ko liekat uz sava šķīvja.

Veikt profilaktiskās veselības pārbaudes

Savlaicīgas rūpes par veselību ļaus izvairīties no nopietnām saslimšanām, darba nespējas lapām un darbaspēju traucējumiem. Laikus un regulāri ir jāveic visas obligātās veselības pārbaudes, kas aktuālas katram dzimumam noteiktā vecumā. Noteikti jāapmeklē ģimenes ārsts, ginekologs, urologs. Un jādara tas nevis reizi piecos gados, bet katru gadu. Jo tikai tad iespējams laikus pamanīt kādas negatīvas izmaiņas veselībā.

Rūpēties par savu zarnu veselību

Imunitātei un kopējai veselībai ļoti nozīmīga ir tieši zarnu veselība. Par to ir jādomā un jārūpējas, lai gan tā šķiet samērā delikāta tēma, par ko ikdienā cilvēki parasti nedomā un negrib runāt. Te varat izlasīt proktologa ieteikumus zarnu veselības uzturēšanai: http://www.sievietespasaule.lv/veseliba/labsajutai_veselibai/pieci_proktologa_ieteikumi_zarnu_veselibai/.

Iekļaut savā ikdienā regulāras sportiskās aktivitātes

Ar veselīgu uzturu roku rokā iet arī regulāras sportiskās aktivitātes, kurām būtu jābūt visa vecuma cilvēku ikdienā – sākot no bērniem līdz pat senioriem. Katram vecumam un spējām var pielāgot atbilstošas sportiskās nodarbes.